יום שישי, 6 ביולי 2018

כיצד אנו יכולים להרחיב את התודעה?

כדי להרחיב את התודעה, עלינו להתנסות בכמה שיותר צורות חשיבה ולהיחשף לאנשים, תרבויות, אמונות , סיפורים בכדי להגדיל את המודעות שמלכתחילה חסרת גבולות אך לכולנו צמצמו את התודעה במהלך השנים עד כדי כך שלעתים הפחדים שלנו, המדומיינים, עוצרים את ההתפתחות שלנו ומפריעים לנו להגשים את עצמנו.

בפוסט הזה נדבר על כלים זמינים להרחבת התודעה מכיוון שזה מאוד חשוב להרחיב את ההבנה שלתודעה שלנו אין גבול, אין סוף, היא אינסוף של מחשבות.
תדמיינו שדה חסר גבולות אין סופי   - זוהי התודעה שלנו במילים פשוטות.

הנה חמש דרכים פשוטות להרחיב את התודעה.

1. ספרים - 
   הספרים מאפשרים לנו לחוות ולדמיין חיים שונים, דפוסי חשיבה חדשים, התנסויות אחרות ולכן, אם נקפיד על ספרים מעשירים נוכל להרחיב את התודעה לכיוונים חיוביים. 

2. הרצאות - 
  ניתן לסגל מנהג קבוע של השתתפות בהרצאות על סיפורי חיים שונים ובנושאים שונים שאינם כלולים בתודעה שאנו נמצאים בה בהווה. נבחר דברים חדשים, שונים, מיוחדים - וכך נרחיב את התודעה שלנו לכיוונים חדשים.

3. סרטים - 
  סרטים וסדרות יכולים בקלות להרחיב את התודעה שלנו לכיוונים חדשים. סרטים כגון המטריקס, מלחמת הכוכבים, אווטאר ועוד..

4. הקשבה - 
  פשוט להקשיב לאחר שמדבר. לא להתפרץ, לתת לו לספר את הסיפור שלו תוך דגש על מה הוא באמת אומר, מה מתחבא בתוך המילים. לכל אחד יש סיפור חיים אחר שייחודי לו, וההקשבה לזה, ללא שפיטה, מאפשרת לנו להרחיב את התודעה ולהכיר צורות חשיבה שונות.

5. מוזיקה - 
  האזנה למוסיקה מאפשרת לנו להרחיב את התודעה אם באופן מודע ואם באופן לא מודע ולכן יש צורך לבחור את המוזיקה שאנו רוצים לצרוך תוך הבנה שהיא משפיעה עלינו ומרחיבה לנו את התודעה. לאיזה כיוון היא מרחיבה? חיובי או שלילי? אנו נדע לפי ההרגשה שנקבל כשנאזין לה. יש לתרגל את תשומת הלב שלנו לגוף שלנו. האם הוא מתכווץ או מתרחב - אנו רוצים להרגיש התרחבות.

התמונה לקוחה מהאתר הזה 


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה