יום חמישי, 5 ביולי 2018

מַרְאָה

כולנו בנויים מאותו החומר בדיוק ובכל זאת, מה עושה אותנו שונים?


איך הפנימיות שלנו משפיעה על החיצוניות?
ומהי אותה מראה רב מימדית שסובבת אותנו? מדוע היא קיימת ומה מטרתה?




כולנו מוצאים עצמנו מביטים פעם אחת ביום לפחות במראה. הבבואה שלנו נשקפת ומאפשרת לנו לראות עצמנו כפי שאנחנו, ללא מסכות, ללא איפור עם סימני החיים שעלינו. ההחלטה שלנו וההתייחסות שלנו לדמות הנשקפת תלויה בהמון גורמים אם כי כולם פנימיים ואינם קשורים לפן החיצוני. כולם קשורים לקבלה עצמית וכולם סובבים סביב הגרעין הפנימי שלנו – המקור האותנטי שבנו. המודעות, הנשמה, הרוח שבתוכנו.


 האם אנו נאמנים לו? האם אנו חיים לפיו? את התשובה לכל אלו אנו רואים במראה.








כדי להסביר לילדים מהו המקור הפנימי עוד לפני שנשתמש במושגים מעולם המודעות , חשוב שיבינו את המבנה של גוף האדם ובהמשך את ההפרדה בין הגוף לרוח.



אם ניקח חומר, כל חומר שאנו מכירים כולל את גופנו, הפלאפון שלנו, הכוכבים בשמיים וההרים שבמדבר ונפרק אותם לגורמים - נגיע לאטומים בודדים,  כה קטנים עד שבלתי ניתן לראות אותם. אם כך מה אנו רואים כשאנו מביטים במראה? אנו רואים מיליארדים של אטומים ביחד.








האטום מורכב מגרעין וסביבו ענן של אלקטרונים. הגרעין הזעיר מכיל רכיבים שנקראים פרוטונים וניטרונים. "ענן האלקטרונים" שמסביב לגרעין מכיל אלקטרונים שנעים בו, בתוך "ריק האטום", אזור ריק שתופס כמעט את כל נפח האטום (כ99.999% ממנו). בענן האלקטרונים מסודרים האלקטרונים במעין קליפות. ככל שהקליפה רחוקה מהגרעין, יש בה יותר אלקטרונים. האלקטרונים מסתובבים מסביב לגרעין האטום במהירות עצומה.

בכל חומר יש כמות אטומית שונה של פרוטונים, ניטרונים ואלקטרונים. מה שמחזיק את מרכיבי האטום ביחד, היא אנרגיה חשמלית. לפרוטונים שבגרעין יש מטען חיובי וביחד עם הנייטרונים שכשמם הם נייטרליים, הם גורמים למטען החיובי של הגרעין. האלקטרונים שטעונים במטען שלילי, נעים מסביב לגרעין.


מכיוון שאנו בנויים מחומר ניתן להניח שהחוקים שחלים על החומר, חלים גם עלינו.





ביקום שעשוי כולו מאנרגיה חשמלית רוטטת, פועלים חוקים מגנטים שיוצרים משיכה בין גופים ובין תדרים דומים. החוק מתייחס לכל רמות הקיום, החל מהגרביטציה והדרך בה הכוכבים נעים במסלולם ועד הדרך בה מחשבה מושכת מחשבה דומה ורגש מושך עוד מאותו הרגש.  דוגמאות  לכך היא כשרכשתם מכונית חדשה ולפתע אתם מבחינים במכוניות זהות בכל נסיעה בכביש, או שכשאת בהריון ולפתע שמה לה להריוניות שסביבך.


על פי חוקי הפיזיקה, כל תנועה של מטען חשמלי, כמו אלו שמתרחשות בגוף שלנו,  יוצרת כוחות יסוד מגנטים, במילים אחרות – מגנטיות מתרחשת כשחלקיקים טעונים חשמלית נמצאים בתנועה. חוק המשיכה על פי תורה זו, עובד כמו מגנט על התדרים שאנו מניעים או משדרים לעולם, ומושך אלינו עוד אנרגיה באותו התדר.
אם כך, דומה מושך דומה וכל מה שבתוכנו (המחשבות שלנו, הפחדים שלנו, הרצונות שלנו ועוד) מתגלם באופן רב מימדי: מחלות, שמחות, הצלחות, כישלונות, חוויות ועוד.

מאחר וניתן למיין את כל המחשבות לשני סוגים: מחשבות חיוביות ומחשבות שליליות – אנו יכולים להסיק שהמראות שסביבנו מושפעות בעיקר מהמחשבות שבחרנו ולכן כל כך חשוב לאמן את המחשבות שלנו למחשבות חיוביות ומעצימות.


אז איך נסביר זאת לילדים?

התחלתי בהסבר על גוף האדם, שוחחנו על המרכיבים השונים וכל הזמן נכנסנו פנימה עוד ועוד עד שהגענו לאטום. (פוסט בנושא גוף האדם יעלה בקרוב)

הנה סרטון מקסים המותאם לילדים (ללא תרגום)


אחרי שהילדים הבינו מהו אטום, ציירנו אטום







ביקשתי מהילדים לדמיין כיצד אנו באמת נראים? אוסף עצום של אטומים שמופעלים באמצעות אנרגיה חשמלית.   חוקי המגנטיות (שכבר למדו בעבר - פוסטים בנושא היקום) שמופעלים על החומר מופעלים גם עלינו, על גופינו ועל מחשבותינו ולכן כדי להשפיע על החוץ יש להשפיע על הפנים. הכל מתחיל מתוכנו.

ומה זה למעשה תוכנו? איך מסבירים לילדים מהי המודעות, הרוח, הנשמה?
ביקשתי מילדיי (שכבר מאומנים בזה) לחשוב על הפנימיות שלהם האם היא תשתנה אם יאבדו חלק מגופם? הם ענו שוודאי שלא
ואם עוד חלק? תשובתם - לא
ועוד חלק - לא
ועוד.. ועוד..
עד שהגענו למקור הבסיסי ביותר והסברתי שזוהי המודעות, הפנימיות, האור הפנימי או הנשמה - מה שתבחרו..


לסיכום,

אם נהיה נאמנים לגרעין הפנימי שבנו, לאור המיוחד לנו ולא נפחד להיות שונים, אם נבחר את המחשבות שלנו ונהיה בתהליך מודעות,  נוכל להשפיע באופן מהותי על מה שקורה סביבנו. מכיוון שהחוץ הוא מראה לפנים. אנו מושכים אלינו את מה שבתוכנו, את גלי המחשבה שלנו, את תדר המחשבה. אם נדע להתכוונן נכון יותר - נביא לחיינו שינויים מרחיקי לכת.

וכשמגיעות סיטואציות פחות נעימות לחיינו? עלינו לחבק אותן כי הן מאפשרות לנו להעמיק יותר בחשיבה, לתהות, להשתדרג ולהתפתח.

כל השאלות היומיומיות שהיקום מזמן לנו, מאפשרות לנו להעמיק את הידע על העולם, על החומר שבו ועל עצמנו. ההיכרות עם הפנימיות שלנו מקרקעת אותנו ומאפשרת לנו להתחבר לעוצמות שבנו, לפנימיות שלנו וזה מה שמבדיל אותנו מאחרים - הפנימיות הייחודית לנו, טביעת האצבע הנשמתית שלנו. רגע מכונן הוא ההבנה שאסור לשפוט שום דבר , הדרך להבנה ארוכה אמנם אך ברת השגה.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה